10.09.2016

ОТВОРЕНА Е ПЛАТФОРМАТА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ ПО ПРОЕКТА „ТВОЯТ ЧАС“

Електронната платформа, чрез която училищата и външните лектори и организации ще кандидатстват по проекта „Твоят час“, вече е отворена. По този проект са предвидени 140 млн. лв. за повишаване на мотивацията за учене на децата и преодоляване на образ

Към новината

09.09.2016

ОТВОРЕНИ СА 3 ПРОЦЕДУРИ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ НА СТОЙНОСТ 356 МЛН. ЛВ. ПО ОП „НАУКА И ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ИНТЕЛИГЕНТЕН РАСТЕЖ“ 2014–2020 Г.

Управляващият орган на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 г. (ОП НОИР) работи активно за навременно изпълнение на целите по програмиране и договаряне: Отворените и планираните за стартиране операции до края на годината са на

Към новината

09.09.2016

МОН ВОДИ РАЗГОВОРИ С ОБЩИНИТЕ ЗА ЦЕНТРАЛИЗИРАН ПРИЕМ В ПЪРВИ КЛАС ОТ ДОГОДИНА

Бъдещите първокласници ще бъдат разпределяни в училищата в големите градове чрез електронна система. За целта общините трябва да приемат наредба за централизиран прием, която е предвидена и в държавния образователен стандарт за организацията на учили

Към новината

09.09.2016

МИНИСТЪР КУНЕВА: ЩЕ НАМАЛИМ НОЖИЦАТА ВЪВ ФИНАНСИРАНЕТО НА УНИВЕРСИТЕТСКИТЕ СПЕЦИАЛНОСТИ

Министерството на образованието и науката разработва механизми за намаляване на ножицата във финансирането на специалностите в университетите, съобщи днес вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева. Тя обясни, че държавната с

Към новината

08.09.2016

ГОДИШНИЯТ ДОКЛАД ЗА УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ ОТЧИТА НАПРЕДЪК В КАРИЕРНОТО ОРИЕНТИРАНЕ НА УЧЕНИЦИ И ВЪЗРАСТНИ

Докладът за 2015 г. за изпълнението на Национална стратегия за учене през целия живот (2014-2020) отчита положителни промени по отношение на системите за кариерно развитие на учениците и при възрастните. Документът, който съдържа информация за изпълн

Към новината

08.09.2016

ПРАВИТЕЛСТВОТО ПРИЕ НАРЕДБА ЗА ФИНАНСИРАНЕ НА НАУЧНАТА И ХУДОЖЕСТВЕНОТВОРЧЕСКАТА ДЕЙНОСТ В ДЪРЖАВНИТЕ И ВИСШИ УЧИЛИЩА

Нов модел за предоставяне на средства от бюджета за научна или художественотворческа дейност за висшите училища предвижда размерът им да се определя въз основа оценка на постигнатите научни резултати или художественотворчески постижения. Новият норм

Към новината

08.09.2016

МЕГЛЕНА КУНЕВА: ОБЩИНИТЕ ТРЯБВА ДА ПРЕПОРЪЧВАТ КАКВИ ПРОФЕСИИ ДА СЕ ИЗУЧАВАТ В ГИМНАЗИИТЕ

- Г-жо Кунева, какви са основните промени в сферата на образованието, които влизат в сила на 15 септември? - На прага сме на много важна година за българското образование. За първи път от 1991г. имаме изцяло нов училищен закон. Екипът на министерств

Към новината

08.09.2016

ГОТОВИ СА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ДЪРЖАВНИТЕ ЗРЕЛОСТНИ ИЗПИТИ, СЕСИЯ АВГУСТ-СЕПТЕМВРИ 2016 Г.

Изпитните работи от матурата, сесия август-септември 2016 г., са проверени и резултатите са качени на  http://rezultati.zamaturite.bg Всеки зрелостник може да провери оценките си с въвеждане на ЕГН и входящия си номер.

Към новината

08.09.2016

МОН ЩЕ СТАРТИРА НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА ЗА ОБУЧЕНИЕ ПО ПРОГРАМИРАНЕ

Министерството на образованието и науката ще стартира национална програма за финансово осигуряване на обучение по професия програмист за ученици на професионалните гимназии, които не са в такава специалност.  Това става ясно от писмо на вицепремиера

Към новината

08.09.2016

МИНИСТЪР КУНЕВА: МОН НЯМА ДА ТОЛЕРИРА СТРЕМЕЖА ЗА РАЗРАСТВАНЕ НА МРЕЖАТА НА ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА

Министерството на образованието и науката няма да толерира стремежа за разрастване на мрежата на висшите училища. Ние трябва да постигнем качество на висшето образование, а това е невъзможно, ако в условията на липсващи студенти университетите продъл

Към новината

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250