Съдържание

ДИРЕКЦИЯ "ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ И АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ"

  1. организира и отговаря за дейностите, свързани с изготвянето на индивидуалните административни актове и документи по възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения;
  2. изготвя и съхранява длъжностното и поименното разписание на министерството и на регионалните управления на образованието;
  3. координира и консултира дейностите във връзка с изготвянето на длъжностните и поименните разписания на звената и на административните структури към министерството;
  4. изготвя и актуализира работните заплати в министерството и в регионалните управления на образованието;
  5. организира и координира набирането и подбора на персонала, като отговаря за провеждането на конкурси по Закона за държавния служител и по Кодекса на труда, когато министърът е орган по назначаване или работодател;
  6. образува, води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите в министерството, на държавните служители в регионалните управления на образованието, на ръководителите на административните структури и звената към министерството и на служителите в училищата в чужбина; отговаря за правилното отчитане на отпуските; издава и заверява служебните и трудовите книжки; издава служебни бележки и документи за пенсиониране;
  7. осигурява методическа, организационна и техническа помощ по разработването и актуализирането на длъжностни характеристики;
  8. организира и координира дейността по атестирането на служителите, когато това е предвидено в закон;
  9. анализира потребностите, планира и подпомага организацията по обучение на служителите с цел повишаване на квалификацията им и кариерното им развитие;
  10. оказва правна помощ при осъществяването на правомощията на министъра като ръководител на администрацията и осигурява навременна правна консултация във връзка с постъпили жалби и сигнали, свързани с трудовите и служебните правоотношения;
  11. организира дейностите по процедурите за осъществяването на дисциплинарна отговорност на служителите;
  12. осигурява процесуално представителство по пълномощие на министъра в съдебните производства, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните правоотношения, по които министърът е орган по назначаване, и на трудовите правоотношения, по които министърът е работодател;
  13. разработва и актуализира документи в областта на човешките ресурси;
  14. извършва вписванията в Административния регистър към Министерския съвет относно:
    а) административните структури и ръководните им органи;
    б) незаетите длъжности в администрацията;
    в) обявленията за конкурсите за държавни служители;
    г) служебните правоотношения;
  15. организира и осъществява деловодната обработка посредством автоматизирана информационна система, включително система за архивиране и съхраняване на кореспонденцията и документацията на министерството;
  16. приема, завежда, проучва и насочва по компетентност входящата кореспонденция (жалби, молби, писма, призовки, становища, предложения, препоръки и друга документация);
  17. извежда и изпраща по предназначение изходящата кореспонденция и извършва външна и вътрешна куриерска дейност;
  18. извършва справки и изготвя заверени копия на документи, съхранявани в деловодния архив, организира експертиза за ценността на документите, съхранявани в архива, тяхната обработка и предаване в Централния държавен архив;
  19. организира съгласуването и внасянето за заседание на Министерския съвет на проекти на актове на Министерския съвет;
  20. поддържа архив на внесените, разгледаните и приетите от Министерския съвет проекти на актове и осигурява необходимата информация на членовете на политическия кабинет, на главния секретар и на директорите на дирекции;
  21. обобщава и оформя предложенията на министерството за включване в законодателната програма на Министерския съвет;
  22. изготвя справки и отчети за дейността на министерството, свързана с административното обслужване на физическите и юридическите лица;
  23. отговаря за изпращането на актовете на министъра за обнародване в „Държавен вестник";
  24. извършва вписванията в Административния регистър към Министерския съвет относно административните услуги и регистрационните, разрешителните и съгласувателните режими, образците на документи, свързани с тях, както и издаваните индивидуални административни актове;
  25. отговаря за срочното и законосъобразното изпълнение на задълженията, свързани с предложения и сигнали на физически и юридически лица по Административнопроцесуалния кодекс, и на задълженията по Закона за достъп до обществена информация;
  26. организира приемна на министерството по постъпили искания (заявления), жалби и протести, сигнали и предложения на граждани и поддържа регистър за тях;
  27. организира предоставянето на навременна, точна и пълна информация и оказването на съдействие на омбудсмана при изпълнение на неговите правомощия;
  28. осигурява дейности по административно обслужване на физическите и юридическите лица на „едно гише";
  29. извършва проверка на автентичността на образователни документи по постъпили писмени запитвания;
  30. съдейства за въвеждането и внедряването на системи, свързани с електронното правителство и оперативната съвместимост на данните, обменяни между администрациите;
  31. отговаря за дейностите по публикуване на стратегически документи и проекти на нормативни актове на министерството в Интернет портала за обществени консултации.

ДИРЕКЦИЯ "ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ И АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ"

Даниела Недялкова

директор

тел: 558, 559
e-mail: d.nedyalkova@mon.bg

ОТДЕЛ "ПОДБОР, ОБУЧЕНИЕ И ОЦЕНЯВАНЕ"

Мария Петкова

началник на отдел

тел: 608
e-mailm.petkova@mon.bg

ОТДЕЛ "НАЗНАЧАВАНЕ, ЗАПЛАЩАНЕ И ПРОЦЕСУАЛНО ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО"

Ели Кадиева

началник на отдел

тел: (02) 9217 556
e-mail: e.kadieva@mon.bg

ОТДЕЛ "КООРДИНАЦИЯ, ДЕЛОВОДСТВО И АРХИВ"

Красимира Коева

началник на отдел

тел: 555; 556
e-mailk.koeva@mon.bg

ОТДЕЛ "АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ И СЕКРЕТАРИАТ"

Любена Вътева

началник на отдел

тел: 576
e-mail: l.vateva@mon.bg

Странична навигация



Контакти


icon

Телефон за граждани

0800 16 111

безплатен от цялата страна

Централа на МОН:

тел.: 02 921 77 99

факс: 02 988 24 85

София 1000
бул. "Княз Дондуков" 2A

Приемна

тел.: 02 9217 760

e-mail: priemna@mon.bg

Работно време: 9:00 ч. - 17:30 ч.

ПРЕСЦЕНТЪР

тел.: 02 921 77 44

факс: 02 988 26 93

e-mail: press_mon@mon.bg

АНТИКОРУПЦИЯ

Изпрaщайте Вашите сигнали на адрес:

anticorruption@mon.bg

Сигнал за фиктивно записани ученици

Най-добрият учител, когото познавам
ОП НОИР
Horizon 2020